Tuesday, October 13, 2009

Catching Up....and Pretty Things that Sparkle!


This Weekend was just the Best!...I would say an Old Friend..but THAT just sounds wrong...so I'm gonna say the friend that I've KNOWN the longest...came for the weekend!...I've lived here on the Cape for 12 Years...12 YEARS!..(Mind you we grew up together...lived right across the street and in the same town for most of our lives...)BUT...this is the first time she's been here!!... to visit!!...
In your Childhood or I guess I should say Pre-Teen years...did you ever meet someone and Know...just Know...that the world you lived in had just changed in a BIG way...That it was really never, ever gonna be the same...that this new friend was gonna rock your world...and shake things up...Well this is the chickie pie that did just that...from the minute she moved in across the street in the summer before 7th grade with her cool (no one in town had ever seen never mind thought of!!) BLACK fingernail polish...I just knew...interesting things were gonna happen...and Boy did they ever!...I won't divulge the details (OK...maybe JUST one...One Day my Mom was looking out the front window (we lived on Main St.) and said...Well...If I didn't know any better I'd say I just saw Andra drive by in the Mercury..and Me with a stricken look on my face trying to be all innocent said...Of course It's not Andra! Why would she be driving the Merc??... (we were only like,13 at the time!)but it most definitely WAS Andra!) course those were very different times...much more innocent...and kids didn't end up in Jail for stuff like that!... It was truly FUNNY then!!!.....)... We picked up right where we had left off 12 years ago as if no time at all had passed...After she had left yesterday...My kids were talking...they were saying how much fun she was...how crazy...and interesting...and cool!!!...and then...as they were talking and kidding with each other...one of them said...Yeah...it was just like having two of Mom around!...and they all laughed and agreed...Me!...just like having two of ME around!...did you hear what they said...she was FUN...and COOL...and Interesting! (Oh, I bet you noticed I left out the crazy part! uh huh, that's right...LEFT OUT THE CRAZY PART!!!...chuckle!)...I gotta say...THAT was probably...almost the best part of the whole weekend...my kids...thinkin'...That I am cool...interesting and fun (STOP bringing up the crazy part!!!)...Hmmmm...I think my job as a Mother is done...I can finally rest...I'm COOOOL!

Oh Jeeze...Sam is complaining that he doesn't have clean boxers for school tomorrow and Kate actually wants dinner...and T wants to borrow $10 for gas...sigh...OK...maybe not done yet...but that's OK...what would be the FUN in THAT???...


See all these Pretty Sparkly yummy things??...These are all Andra's designs...VERY talented...even if she is crazy!!!!...HA!!!!...

Did YOU ever have someone come into your life like that???...do you still see them??.. I wanna KNOW!!!...





7 comments:

kimmcl said...

Oh yesyesyes! Now go read MY last post. Great minds think alike! Oh yeah, and crazy minds too....hehe.
Kim

Claudia said...

Yes, I have people in my life like that! Slightly crazy and braver than I. I also have two friends of long, long standing. One I've known since I was 4 and my best friend and I have known each other since we were 12.

I'm so glad you had a visit from your old friend. Isn't it perfect when you can pick up with each other like no time has elapsed?

Rose Brier Studio said...

Yeah, I had a friend like that. I have actually been thinking of her this week and planned to write a post about her. (great minds, indeed) Nina and her whole family were a little nuts. They moved into our neighborhood when she was 8 and I was 9. Her birthday was a year and a day after mine and we had some great adventures, mostly in Girls Scouts, all the way through high school. I love thinking about her.
~Marilee

{ L } said...

Hi there! :) I'm the winner of Sovericheri's giveaway and I'm SUPER excited!! Thank you for offering such a perfect prize. I am so looking forward to chatting with you and picking out one of your beautiful pillows!

And I've never seen your blog before so I am looking forward to looking around!
Thank you,
Lisa

Vintage Rose Collection said...

You never forget the people you meet in your pre-teens. You can pick up right where you left off, even after 20 years. I have a nutty friend like that too and the quiet one, ( me) was always in the stew of it, but it was good old fashion fun..
Great post sweetie.. SO happy you had a chance to reminse!
Love to you
Jo
xo

Rebecca said...

Hello'
Thanks for stopping by and saying hello, it is nice to meet another crazy...
Shop owner here - have to be a little crazy to own a boutique these days!
I enjoyed your story about your friend - so nice that she could spend some time with you.
Have a great week
Blessings
Rebecca

Elyse said...

ooh - i had missed this post.

BEAUTIFUL!

xo